artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

fredag 30 maj 2008

råkk'n'råll tar dö på mäj

Vi lyssnar på Bob Hund mellan banden på klubben ikväll.

Kym kom igår och räddade mig från mitt jobb. Vi drog till Manitboa's för att promota lördagens spelning. Träffa TC från NY Waste. Han satt och pimpla bärs med David Peel så nu var vi väl mega Lennon-fans också. Han skulle visst göra oss världstjärnor i Tyskland eller vad fan han snacka om. Nåja, tåls att klä upp sig fint...eller. Efter att han lovat göra ditten och datten för bandet la jag till slut till med ett... well, maybe you should come and hear the music first... haha. Kan va bra och veta om bandet är bra före man tar på sig att ragga pengar till världsturné... i Tyskland(?). Han sa att om vi slog i Tyskland så var kirret kirrat, och hela världen skulle ligga vid våra fötter. Han kanske trodde att vi spela hårdrock. Fick hans biz-kort. Det var fint, hade Apple symbolen i ena hörnet. dope.

Sen drog vi till vidriga Kings Cross dit Kym vill gå varje torsdag. Jag hatar det. Bowery glam-metal klubb. Det var som tur var dött så vi drog till Lit Lounge. Kym drack whiskey. Jag smöra med den bedårande DJ'n och kunde lite senare inte sluta kolla på den lätt-lack-klädda go go dansaren. Vi var på nedervåningen. Det var packat, rökigt, svettigt och fullt av dansande galningar. Så vi drog till konstgalleriet på övervåningen ett litet tag tills vi kände oss färdig-promotade och åkte taxi hem till Bushwick.

Träffa en ny granne i trappuppgången. En cool rasta kille i afro. Jag, Kym, Rasta killen och katten Schmoe gick upp till taket och jag spelade sånger på gitarren medan solen gick upp över Manhattan skyline på andra sidan vattnet. Fan fint.

Inga kommentarer: