artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

onsdag 28 maj 2008

here come's the summer...

Mellan flotta besök från Denimzine kärnan samt deras GBG peeps och Bredareds finest Johan "Bullen" Olsson blir det buisness as usual även i sommar.

Vi ska spela ett gäng roliga gig...

21:a juni - Våran midsommarfest på vårat hustak, med The Rats
12:e juli - Denimzine vs. Humanbeing Lawnmower, oss med Ex Humans och Electric Shadows
26:e juli - Spelar vi med två kultiga Walters! Waldos (Walter Lure -Heartbreakers), The Bullys (Walt Stack)

I september ska vi gigga Canada i en vecka tillsammans med Birthday Boys.

I juli ska vi spela in med Jon Cummie i hans studio på McKibbin St. Blir några nya låtar till en singel Puta tänkt släppa framåt sensommar/höstkanten.

Tre roliga rock'n'roll båtar - presenterade av rocks off.. (så kallade) booze cruises:

2:a juli - The Fleshtones
26:e juli- A-Bones (två timmars båt-konsert + baseball match, NY Mets - St. Louis Cardinals)
29:e Aug - The Giraffes & Stalkers

Sista veckan i juli ska jag till Harrisburg, Pennsylvania och hälsa på min vän Eddie från Plimsouls då han är på min sida av landet och lägger gura på Parallax Projects nya skiva.

Jag och Kymber ska lära oss surfa Coney Islands utdöende vågor.

-----------------------------------------------------------------------------------

För övrigt åt jag världens bästa mat idag. Taco-sallad från San Loco till lunch och sen kom ljudteknikerns flickvän Belle med middag. Afrikansk Soppa samt Seitan Tofu och Tempura från Kate's Joint.

Om det går åt helvete med musiken blir jag matskribent. I så fall skulle det mesta med cilantro få försprång på gott betyg. Men det är ju mest bara helt rätt, som Dolemite Rudy Ray eller typ Bobby Fuller. En ren självklarhet helt enkelt.

1 kommentar:

Anonym sa...

hur fan kan fleshtonesbåten vara den 2 juli när vi kommer den 3, jävla skitliv-i-landsproblem...daaaaamn! /Ninja