artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

söndag 11 maj 2008

Tant Strul

Sitter som vanligt nere på klubben och jobbar dörren då bar-manager Kenny dyker ner och förklarar att det sitter Stockholmare vid hans bar en trappa upp. Givetvis dyker jag upp för att se vad det där är frågan om. Tro fan inte att Kajsa Grytt sitter där då. Hon ska spela på NuBlue på Ave C på tisdag. Jag är rå-given.

Fan vad livet kan vara grymt ibland. Hon var rå-trevlig trots att jag stammade fram suddiga ord om ingenting när jag förstod vem jag pratade med. Jag bad lite försynt om ursäkt att jag inte kände igen henne först - vilket jag inte gjorde tills hon sa att det var Kajsa Grytt som skulle spela. Hon svarade med att det var ok: jag hade inte flätor förra året - ledigt.

Inga kommentarer: