artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

torsdag 29 maj 2008

FY FAN FÖR DETTA JÄVLA FOLK

Jävla skit hardcore-black metal-grottmans-growling kväll på Club Rehab ikväll. Stora män med burger-rester i skägget och öl spill på t-shirten där det står något i så förvrängda bokstäver att man kan misstänka det inte står något alls. Desto svårare det är att läsa bandnamnet... desto hårdare är bandet. Visst eller hur. Jag försöker vara diplomatiskt när det kommer till musik jag inte gillar. Kvalité om någon gillar det, typ. Banden ikväll är dock sjukt otrevliga mot sin publik. Skäller ut de få som är där för att inte fler är där and so on. You all have the right to die and I suggest to exercise that right, säger "sångaren" i Iconicide...ugh

Hardcore-gröten håller väl på tills elva nått. Sen runt midnatt faller Talib Kwelis månadsparty in. Folk hänger redan på dörrlåset... Tacksamt party att jobba. Alltid mycket folk, alltid trevliga, sällan dyngraka (dock ofta något ehum annat...) men i stora drag trevligt och smidigt att jobba. Får se hur sinnet ställer om sig från otrevlig brötig hardcore-metal till good vibed hiphop från underjorden...

--------------------------------------------------------------------------------------

Skulle städa badrummet idag men något annat, mycket viktigare kom ständigt i vägen...

* Sprang på Alex på Williamsburg bron häromdan och tänkte... han måste jag ju bara ringa just nu. Vi måste ju gå på museums-dejt innan han åker tillbaks tills skogarna i norra Massachusetts, dit han flyttat för att fly NYC madness. Alex, a.k.a Alexcalibur gör någon form av skruvad Punksak med Neubauten slag och Bowie referenser... Han brukar uppträda barbröstad (vilket är tacksamt...yesssss...) med ett cykelhjul fast spänt runt halsen. Hjulet ställer sig liksom som en aura bakom och över huvudet. I det "civila" har han alltid på sig röd t-shirt. Fascinerande snubbe.

* Faaan, tänkte jag, måste måla över set-listorna vi skrivit helt på måfå på väggarna i replokalen. Ser inte bra ut. Nej, det måste jag verkligen göra precis nu med en gång. Målade rött över en set list men inte över hela väggen då jag inte ville måla över citatet från "Bucket of Blood" (grym Corman rulle från '59), se bilder nedan. Andra väggen sprayades helt i svart (ok, borde ha målat för vette fan vad för bra de där spray-ångorna gjorde för hjärncellerna, kände mig lite groggy...) och skrev i rött. Båda väggarna fick några bilder att inspireras till... kände mig dock lite arty-faggig och var tvungen att fucka upp bilderna med färg och skit.





världens skönaste glidare.... Schmoe

I morrn är det gratis-fredag på Metropolitan Museum of Art. Ska dit med cykelhjuls galningen Alex. Åsså städningen... går fan inte bra.

Inga kommentarer: