artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

tisdag 6 maj 2008

Gig på G

Wanda Jackson - Knitting Factory
Den finaste komplimangen jag fått var en främling vid Dicken Manitoba's bardisk som sa att jag liknade fru Jackson. Hon höll nästan otippat bra förra året så det här ska bli skoj. Då spelade hon också på Knitting Factory. Ett spelställe som bokar alldeles för dåligt nuförtiden, synd i och med att det är en såpass trivsam lokal.

Suicide - Club Europa
biker-outfits, check
shades, check
världens coolaste 60 åringar Vega och Rev, check check
Förra året raljerade Frankie Teardrop stort och underbart utdraget, gratis nere vid hamnen och turist mähä't Southstreet Sea Port. I år spelar cyber-punk duon på kass polsk nattklubb i Greenpoint. Jag och Mister Starspangle Tommy Volume är lika givna som Extreme är för idioten som tar med sig acke-gura till lägerelds-myset.

Milk 'n'Cookies - Maxwell's, Southpaw
Peppet ligger kvar från förra årets powerpop festival (Radio Heartbeat) på Southpaw.

Mudhoney - Highline Ballroom
Världens bästa, existerande liveband, vid sidan av Fleshtones. Highline spelningen blir typ femte gången på två år, jag ser Mark Arm och Steve Turner snacka skit på scen. Highline Ballroom är förövrigt främmande mark för undertecknad. Känns lite oroande måste jag säga. Dels tror jag stället är lokaliserat inom midtown Manhattan området. urgh. De har även bara haft en bra bokning, så vitt jag vet. A-Bones - och den spelningen blev inställd.

Black Lips - Maxwell's, Music Hall of W.Burg
Om jag sett Mudhoney fem gånger på två år bör Black Lips ligga på minst dubbla antalet. Det får tala för sig.

Inga kommentarer: