artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

söndag 19 juli 2009

HELGEN!

I och med att gårdagen (lördag) erbjöd infall av saker jag inte bör göra, ägnade jag Söndagen åt saker jag istället absolut borde pyssla med.

Nåja.

Lördagens spontant destruktiva infall kretsade bland annat runt inställd träning, inställt rep, shopping jag inte har råd med, missade Bell House surfrock festival, blev tillsammans med mitt ex igen, missade Murats going-away-party på Beauty Bar, åt middag ute.

Det var inte så illa som det låter. Awh, lyxproblem, eller hur. Jag har faktiskt haft en av mina bästa helger på riktigt länge. Började i Fredags med att bli presenterad till James Chance för kanske femte gången. Det gör mig inget. James Chance får gärna glömma av personer han träffat och deras namn. Han spelade skivor med Jonathan på Home Sweet Home och hade sin sedvanliga pondus av genialitet. Jag hoppade Lördagens Siren festival ute på Coney avsiktligt i år. Brukar ta den, och kände för en liten change. Det här året är ett sådant år. Thee Oh Sees och Montonix vill man ju förvisso alltid se... MEN de spelade för inte så länge sedan och trots att jag verkligen ville se Spank Rock lockade Q-Tip i Central Park tusen gånger mer. Jag ångrar knappast mitt val, Q-Tip var hur fett som helst och hela Central Park pulserade och stod i lågor. Så hett var det.

Söndagen fick alltså innebära allt det där jag tycker mig vanligtvis göra, vill göra... borde göra. Vaknade tidigt och kände mig allmänt kunglig. Tränade på Richie's Gym. Repade med Tommy, och lagade min egen mat hemma. Ringde min farbror. Läste ut The Abolition Of White Democracy av Joel Olson. Ruggigt intressant bok om den Amerikanska demokratins samvaro med landets utbredda rasdiskriminering. Skulle vara intressant och läsa vad Olson tycker nu när landet röstat fram Obama. Boken är skriven före det. Åkte upp till Central Park där Lee "Scratch" Perry och Alpha Blondy ägde i en stund. Det var jag och tusen rasta faris, och alla deras barn. På tal om barn såg jag ett riktig underbarn i parken. Han såg ut att vara typ 8 år, jonglerade med bowlingpins och cyklade enhjuling. Jag gav honom en dollar och applåderade imponerat med alla andra. Promenerade sedan från 69:e och 5:e Avenyn till East Village. Passade på att fånga in lite AC i stadens lyxigaste miljöer. På Plaza Hotel tänkte jag på Home Alone 2 (såklart!) Ah, sweet Tim Curry. Den unge Mac Culkin's karaktär borde team up med the wiz-kid från parken, han på enhjulingen. Sicken drömduo! Gick in på Just Cavalli och såg världens snyggaste klänning.... för 995 dollar! Ha! Gick vidare och dök in på Trump Tower och kom och tänka på Ivanka Trump som precis förlovat sig med han som äger New York Observer. En snubbe i Kushner släkten (Jared Kushner) som för övrigt också kommer från Jamaica Estates. Jag tror att någon av mina kusiner känner någon av Kushner barnen. Deras farsa var ju som kanske bekant inblandad i en gigantisk bedrägeriskandal för ett tag sedan. Hade svindlat bort  miljoners dollar till sig själv och sin familj. Pah! Trendbrott.

I en bohemliknande designshop fick jag för mig att jag skulle börja samla på buddha statyeter. Varför vette fan. Jag tänker så konstigt nuförtiden. Vill ha allt, även om jag inte vet varför.

Drog till Mud Cafe' för att vila och läsa Absurdistan av Gary Shteyngart. 

Paris Suite Yourself spelar på Death By Audio ikväll men jag tror att jag är färdig men den här helgen.

Inga kommentarer: