artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

tisdag 14 juli 2009

ett block av ide'er

En del vänner här har verkligen reagerat, ganska starkt, på att jag ska till Sverige för att plugga. Visst, de förstår och yada yada. Samtidigt har flera uttryckt att jag verkligen hör hemma här, I New York. Vilket jag absolut gör. Det jag gör nu är av praktiska skäl, och lite själsliga. Jag behöver en brejk från New York livet, så jag kan ha en bättre distans till allt när jag väl kommer tillbaka. För det tror jag att jag gör. Ingen annan plats har någonsin kännts mer som min än den här. Jag kan den här stan utan och in och vi hör ihop. Vi har bara haft en brokig tid tillsammans den sista tiden. Jag och New York… oj oj oj…. nu gjorde jag en Isabel gör en Carrie Bradshaw här. Kärleksrelation som jag delar med flera miljoner andra människor. Fan, New York är en riktig slampa ändå.

Hursomhelst, jag har ett block. Eller, jag har flera block. Ett för varje projekt. En anteckningsbok för låtar, en för dagbok osv. Ett av mina block är till för företags/projekt ide’er. Jag har flera stycken volymer av den. Man kan lugnt säga att jag kommer på nya saker man kan göra/skapa varje vecka. Skriver ner dem och jobbar fram en liten konceptbeskrivning. Med tanke på min smått sjukliga besattenhet att starta något och driva det framåt och uppåt till skyhöga höjder  behöver jag alltså plugga något som kan ge mig rätt bas till att göra det. Eftersom universitet är gratis I Sverige och absolut inte gratis I USA är flytten smått obligatorisk.

Träffade manager-David Allen igår, han tycker att det är lite dumt att jag drar när mitt band börjar bli så populärt. Jag svarade med att varför bara vara ett litet band I en scen, när man kan vara hela scenen. Äga spelstället (driva det, äga klingar illa hos mig), skivbolaget, arbeta fram nya marknadside’er – prova, trixa, göra omslag, tshirts, tidningar… resa… spela I bandet… och dessutom tjäna lite pengar för första gången I sitt liv. För New York är inte lätt, eller särskilt rolig (alla gånger) att leva I utan pengar.

Så småning om tänkte jag även starta en egen skola… workshop. Jag har redan börjat skissa upp föreläsare. Det är samma som är med I bokprojektet jag har, kan inte utveckla det här mer, men ni ser…

Inga kommentarer: