artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

onsdag 15 juli 2009

ännu ett sätt att bo på

Snackade precis med min rumskompis. Frågade vart han skulle ta vägen efter Juli, då hyreskontraktet på den här lyan går ut. Han ska flytta in i ett hus i Bed-stuy. Ett två plans hus där nio personer, för närvarandet bor. De betalar ingen hyra. Huset är i otroligt bad shape och ligger i ett av Brooklyns (New Yorks) ruggigaste områden. Det mesta i huset är trasigt och det är knappt så att vatten rinner smidigt från kranen. Hyresvärden har inte lagat en endaste grej i det där huset. han har inte ens varit där, och han svarar inte i telefon. Så de som bor i huset slutade betala hyra. J tåget går dagligen precis längs med huset och det dånar dag som natt. Jag sa antagande att det kanske är värt det eftersom man slipper pröjsa hyra. Min rumskompis svarade snabbt och överlägset med ett fuck yeah. För honom är den en ren självklarhet att flytta in och bo i det där huset.

Min kompis Mary bor i samma område. Också i ett hus. Hon äger dock huset, köpte det för ett par år sedan. Hon bor där tillsammans med hennes pojkvän, två vänner som är gifta och två hundar. De båda paren bor på ett pan var. Ett ganska modest tvåplanshus, med två badrum, ett större kök och en sjysst bakgård.  Det är ett vanligt jävla hus helt enkelt.

Ett normalt hus i ett onormalt bostadsområde. Ett vanligt hus i ett vanligt bostadsområde.


Inga kommentarer: