artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

torsdag 2 juli 2009

HBO

Jag är i Jamaica Estates och ser på time warner cable tv. Jag ser aldrig på tv, så det är alltid lika förvirrande att lotsa sig igenom alla kanalers serieutbud samt kasta sig in i något man aldrig sett förut. Tycker att polis, sjukhus och sitcom serier är ganska outhärliga, så HBO brukar för det mesta vara ett sunt val att förlora ett par timmar på. En sak känns dock ganska så...ehum, oväntad(?). Kanske är det för att det är sommar och seriesäsongen ligger nere, men HBO körde två adult series med strong nutidy content före midnatt. En ganska så grov dokumentär om porrindustrin i San Fernando Valley, som kändes helt sjuk, och jävligt dålig. Jag är inte tvärsäker på att den borde få rubriceras som dokumentär. Kändes mer som en passing home video från någon som hänger runt amatörmässiga produktionsbolag (inom porrindustrin och San Fernando Valley) och filmar vad som pågår och snackar total bullshit med skådisar och regissörer. Efter det kom någon slags reality show på. Osäkra män blev coachade av tjejer som antingen jobbade inom porr, som strippor eller i sexshops. Framkom inte riktigt vad exakt deras dayjob var. De var teachers, männen var deras studenter och klassrummet var i sovrummet. Helt sjuk serie, trodde knappt det var sant. Totalt oväntad just då.

Detta följdes av Will Ferrell's George Bush Farewell: You're Welcome America. Det var ok, behållningen var absolut att man slapp många av de vanligaste Bush-satir schtiksen. Roligast var let us pray (och bönen) och on June 10th I proclaim to have Jesus day in Texas, now how many other states have Jesus day, i'll tell you... none - samt kontextet runt det.

Undrar fortfarande om det ens är värt att undra över spelordningen på dessa tre program. Jag tycker i alla fall inte att den känns logisk. I vilket fall som helst är TV fortfarande skit och jag verkar inte ha missat särskilt mycket.

Inga kommentarer: