artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

måndag 13 juli 2009

finns det några balla hoods?

Är Hisingen verkligen Göteborgs Brooklyn? Eller är det något de som bor där bara säger. För att det ska låta coolt att bor där… eller för att de har en bro? Jag letar I alla fall lya jävligt varsamt den här gången. Sist jag flyttade I Göteborg var det liksom vad som helst, anything goes. Bostadssituationen är väl som sådan, I och för sig, att man får ta vilken kass andra handsdeal man nu kan få. Fast jag har tålamod, ett mål och lite krav.

Jag vill bo I ett hood. Jag vill bo på ett ställe där man kan köra konstiga happenings mitt I natten och vilda spelningar I källaren. Helst av allt vill jag bo I ett hus, eller en stor plan loft-liknande lägenhet. Gärna med stora fönster. Hemskt gärna med utsikt över vatten och staden. Jag bor helst med likasinnande så om någon känner sig träffad…. Holla!

Vi kan starta en ny underground scen, tillsammans.

Jag har ingen brådska. Inflyttning sker antagligen inte fören I vinter. Jag har en del att ta I tu med när jag väl kommer till Sverige, och kommer antagligen rusta krafterna och skissa på planerna I ett par månader I Sandared City.

Inga kommentarer: