artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

fredag 13 juni 2008

T C B

I dag har det tagits care of buisness som aldrig förr. Väcktes i förmiddags av Kymber. Jag sover nu på soffan i hennes rum för det är där AC'n finns.

Blev inknuffad i badrummet ovh fick vakna till på riktigt av tub svart hårfärg. Efter en halvtimma och dusch blev bulan vässad...kam, saxen och någon sorts tilltunnar-saxgrej. Så bor man med frisör. Vi håller på att tjäna pengar. Kymber fick, genom hennes gamla modell agentur, nys om en casting till Uniclo. De sökte "edgy-looking" punks i par, som modeller till deras nya kollektion. Blir man anställd får 1500 dollar i pröjs. Kymber var grymt pepp och tillfrågade hennes nya crush Chris. Hennes tanke var att dom skulle gå som ett par och att jag skulle gå med Shingo. Hon hade planerat allt så fint, inte olikt en dubbeldejt. Vi skulle träffas klockan 12 utanför Juicy Lucy's och dricka smoothies. Sen skulle hon betala för en taxi bort till SoHo och fotoateljén. Allt gick fint till en början. Nyklippt, solfräknig med en berry blast frukt smoothie i ena handen och en punkbasist från Japan i andra.

Bara det att på test castingen borta i den super fräscha SoHo studion, bestämde sig fotografen och casting folket att para ihop mig med Chris och Kymber med Shingo.... oh man, ni skulle sett hennes min!

Mitt jobb på Le Gamin går fint. Jag pratar EM-fotboll med turisterna (många tyskar nu). En stammis, riktig gammal East Villager inflikade att jag såg ut som a punk. Han frågade om jag studerade. Jag sa att jag studerade livet. Att jag spelar i band. Tänkte väl det muttrade gubben innan han återigen skönk in i Metro sektionen av den dagens New York Times. Dricksen är ok. Europerna är värdelösa. Men det visste väl ni, om någon, redan.

Dagen fortsatte med rep borta i Charlys lya. Hur härligt som helst. Stort, luftigt, stora fönster. Grymmaste inredningen och sjukt behagligt utrustad. Hon har en hund så stor att han skulle kunna tas för en mindre björn. Därav hans namn, Grizzly. Grizzly var dålig i magen efter att ha käkat Tim Warrens kött på gårdagens Crypt BBQ så han spydde titt som tätt. Hoppas det inte berodde på musiken...Vi drack sparks och repa igenom setet. Det låter släpigt. Fantastico... så här ser sommarens hemmaplans-turné ut:

20:e Juni - Six Stanwick (bric-a-brac taket). Midsommarspelning med The Rats, Magnet City Kids, The Homosexuals (gamla The Rejects, Bruno Wizard!). Brooklyn.
21:a Juni - Time Out New York musik festival på MF Gallery! Med en massa band, kommer dock inte ihåg vilka. Manhattan
4:e Juli - Asterisk BBQ (på taket!) med The Back C.C's, Abducteens, The Rats och alla andra band som vi jämt lyckas spela med... Brooklyn. (följt av partaj på Don Pedro's där NoBunny och Okmoniks spelar!)
12:e Juli - Human Being Lawnmower vs. Denimzine på Club Rehab med Ex-Humans och antingen Stalkers eller Electric Shadows. Kom inte ihåg vad som bestämdes mellan de båda kompisbanden. Bra DJ's i vilket fall som helst... de båda rockmagasinen. Manhattan.
26:e Juli - Club Rehab med Waldos (Walter Lure från Heartbreakers!!), The Bullys, med flera. Manhattan.
8:e Augusti - The Delancey med The Living Wrecks och Birthday Boys. Manhattan. (Frank Wood presents... ja fy faan).

Efter detta far vi till Kanada i fem dagar. P.A trippen får ställas in. För dyrt med bensin och tillräckligt roliga erbjudanden i NYC.

Nu befinner jag mig på Rehab. Universal/Motown håller i showcase och det är jävel med folk eftersom det är sjukt dålig musik i samspråk av sedvanligt bråk om entré och diverse fylla. Har redan behövt kalla på my main man Spence bakom baren att fösa ut idioter på gatan... and stay out!!! suck. Förhoppningsvis tjänar vi pengar...

Jag måste verkligen få komma på semester efter det här... tills dess.... TCB
- kungen.

Inga kommentarer: