artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

onsdag 4 juni 2008

Graveyard Boogie och nya Go Go's

Fin premiär på nya månadsklubben Graveyard Boogie igår. Ännu en varm sommarkväll i New York där a.m delen även bjöd på uppfriskande sommarregn. Drycker som gjorde en på ett himla gott humör, goda vänners lag samt den bästa musiken som finns... R'n'B musik från ett sent femtiotal likväl tidigt sextiotal. Steve Wynn kom dit med hans fru. Han var pratglad och sjysst som fan. Träffade honom på Dave Faulkner (Hoodoo Gurus) födelsedagsfest förra året på Magnetic Field. Men det var gratis bar och Fleshtones på scen så det var något tilldrucket och minnet från bådas sida relativt svagt. Hursomhelst, tre DJ's turades om att snurra skivor igår. Den tossiga 22 åringen från Sverige lika mycket som New York liksom kvällens iniativtagare och värdinna, jag alltså. Sjukt söta 29 åringen George, a.k.a DJ SHIMMY, från Brooklyn, men vars käkben kunnat påvisa en Skandinavisk härkomst. Phast Phreddie "The Boogaloo Omnoius", 54 (tror jag) och stans bästa DJ hur lätt som helst. Denna friska, dansanta, konstant glada och grymt hjälpsamma man som bland annat fixa in mig på Norton. Han har även typ alla skivor i hela världen. Klubben är faktiskt inspirerad av hans Wang Dang Doodle han kör varje månad på Ottoman's Lounge i Williamsburg. Liksom WDD kommer GB inneha olika musikteman varje gång. Nästa månad kommer bli något helt annat.... (oj som jag gillar att lägga ut klubbens huvudroller på det här viset...bare with me)

GRAVEYARD BOOGIE July 1st presents....
SVENSKA INVASION a night of modern punks of rocks
hosted by Emma Vikinskull

Special Guests...

JOEL & KRILLE (denimzine, stockholm)
JOHNNY B (trägår'n regular, borås)

Lär bli skoj.

Annars dök managementet upp igår och satte press. Nu har vi visst bara sex veckor på oss att spela in ett gäng nya låtar, med den nya sättningen (rå-mixat men representativt) samt möta med en ny fotograf (blev inget bra med den förra, klickade dåligt...) och ägna en halv arbetsdag åt nya pressbilder. Allt ska sättas samman till ett press-kit kompletterat med en livetagning från lördagens spelning samt EP'n från förra året som Ivan Julian producerade. Före inspelningen måste jag även träffas mer med våran nya medlem: Charly på klaviaturen, och gå igenom körer och skit. Egentligen har vi bara typ fyra veckor på oss om vi vill ha marginal för det är om sex veckor de facto som David åker över till England och träffas med dom där han vill ska signa oss och förhoppningsvis kasta pengar åt vårat håll till skivinspelning och turné. Jag vet inte om jag kan skriva vilka "de" är. Jag vet inte särskilt mycket om den här operationen över huvudtaget vilket förmodligen är varför jag ligger sömnlös nu. Fan, att det skulle bli så mycket jobb och skit. Jag ville ju bara spela i band och skriva låtar.

För övrigt är vi "nya" Go-Go's nu i och med orgeln. Förra året dillades det om ett Runaways. Jag har faktiskt aldrig lyssnat på banden och skulle ge vad som helst för att få vara typ Real Kids istället. Faaan, att dom orkar.

Inga kommentarer: