artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

fredag 6 juni 2008

BRIC-A-BRAC

Idag har vi varit var rätt slöa och bara sådär produktiva i "Jadewalkers-fortet", BRIC-A-BRAC. Det finns redan ett BWAC (ett konst-tjosan i Red Hook), så BWACK fick gå bort. Bric-a-brac betyder bråte typ och kom att bli nya benämningen på loftet/fun houset/hemmet/kontoret/studion/ateljén/scenen/replokalen etc.

Efter att jag skrivit i blogen i går natt och spelat gitarr, ramla Kymber in. Hon ville gå upp på taket. Jag tog med gitarren och katten som vanligt, Kym drack Johnny Walker.

Jag gjorde inte för mycket under förmiddagen, läste lite svenska dagstidningar på nätet. Tog ett bad och lyssnade på ett radioprogram som analyserade val-gamet. En jätteavancerad professor kritiserade delegat-systemet och sa något i stil med att ja, inget annat land gör på det här sättet och si och så. Fan, är det allt hans super förnäma professor examen lett till. Kan väl en tio åring från Sandhult räkna ut att ett röst-system uppbyggt på att räkna "regioner" och inte antalet faktiska röster från enskilda människor är fel och aldrig kan bli rättvist. Kymber höll på med en onlinekurs i köks-hygien och annat man måste veta för att starta eget café eller liknande. Här räcker det visst att ta en kurs på Internet, sen får man ett certifikat och då är det bara att köra på. Öppna restaurang eller vad fan som helst. Det är egentligen ingen pedagogisk kurs utan ett frågeformulär med multipal choices. Man måste svara rätt på alla frågor. Svarar man fel får man dock börja om så det verkar inte särskilt svårt att kirra ett sådant certifikat.

Tog fram brädor och borrmaskin och skulle bygga mig själv en ny CD hylla men baksmällan satte stopp och jag la mig på soffan istället och läste ett nytt fanzine jag hitta på Trash Bar igår. Low Life hette den. Små kul intervju med Jay Reatard. Vi beställde kinamat och tog lunchbrejk. Kymber började gå igenom gamla konstverk och skulpturer hon gjort för att kanske sätta ihop till en utställning... för man blir fan inte rik på Bric-A-Brac. Jag gick igenom en låda singlar jag aldrig lyssnat på, för att se om jag kan få ihop tillräckligt mycket skräp till en yardsale. Hittade tre mycket underhållande verk, som jag lär behålla...

Victor Lundberg - My Buddy Carl / Open Letter To My Teenage Son
Pat Williams Orchestra - Theme from The Streets Of San Francisco
Theme From Deap Throat

Samtliga låtar tänkte vi använda oss av på något sätt. Kanske i en performance eller kortfilm. Kym hitta en massa avspärrings koner härom dan (vi bor rätt nära ett polishus). Kan spärra av en gata i kvarteret och skapa historia. Hursomhelst, runt fyra tiden kom Charly förbi så vi körde ett spontant rep på de nya låtarna i köket. Sen gick hon igen för att fixa med en fest hennes kollektiv ska ha ikväll. Förresten kom det fram att vi har en liten crush på samma kille. Jag sa att hon kunde få honom. Jag är färdig med sånt där för ett tag. Tills jag kom till jobbet d.v.s och såg att Des Roar skulle spela... oh man, Ben, Alan, Ryan, samt alla deras vänner som är här och ser lika bra ut som de gör.... i'm in trouble.... sen är det ju förstås ett mycket bra band också. Lyssna på dom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jay Reatard - en favorit ända sedan The Reatards! Och en länk till Garage Hangover bevisar att man är en bra människa :)