artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

onsdag 11 juni 2008

Arbetstagare nu.

Nästa vecka finner ni mig tre skift i veckan på Le Gamin (fransk restaurang i E. Vill) och två dar i veckan på Norton i Brooklyn Heights (detta schema är dock enbart något jag vill och tänkt ut...). Vill egentligen inte sälja min själ till en restaurang-chef som inte betalar timlön alls utan lämnar servislönen åt restaurang besökaren. Men så vill jag åka till Sverige i vinter. Dessutom känns det skönare att se med fräscha linser och att ligga skuld hos kronofogden a million miles away i Sverige på grund av obetald CSN skuld kanske inte är så pepp ändå.

Hela jobb-grejen kändes skitjobbig först och jag hade världens ångest inför att ta tid från att hänga i bric-a-brac och jobba med operation Jadewalkers samt blogga om allt och alla och varenda dammkorn som yrat runt i den här staden. När jag dök upp på mitt träningsjobb pass igår kom jag ganska så snart på andra tankar. En av mina nya kollegor är Matthew. 19 åring med grym koll på gammal r'n'b, big band swing a'la 40 tal och doo wop. Ibland undrar jag hur jag förtjänar allt bra som hela tiden händer mig. knock on wood. Kan inte tänka mig ett bättre sätt att tjäna pengar under sommaren än att servera champagne och gigantiska kar med musslor i sällskap av en ung vacker man och typ Jive Five på stereon. Tänkte ta med mig den där samlingen med Jamaicansk Doo Wop redan i morgon.

Vad jag nu vill säga med det här.... jo. Detta kan leda till att det blir lite glesare mellan blogg inläggen. Här är det sporadiskt men på Denimzine har jag ritat upp lite riktlinjer...

Varje fredag kommer en topp 5 lista läggas upp med vilken typ av NYC innebörd jag nu känner mig för. Kommer försöka skriva en generell rapport över veckan i stan och få den att dyka upp på DZ bloggen vid varje veckostart. Förhoppningsvis blir det bra. Läs den och själva tidningen.

Inga kommentarer: