artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

tisdag 24 juni 2008

Brooklyn Record Riot

På söndag kör en sprillans ny skivmässa igång. Det grymaste är att den tar plats på Warsaw. Spelstället numero uno i (destination) Greenpoint U.S.A. Samma ställe jag såg Lyres, Fleshtones och självaste Sonics avlösa varandra på förra årets Cavestomp. Polsk öl, kielbasa, piroger och massor av skivor. Jag kom inte med bland DJ'sarna (får nog vänta ett par år innan jag kan stoltsera med sådana DJ gig) men jag jobbar såklart, som vanligt under skivmässorna, med Billy och Miriam. Norton har reserverat två bord bland de drygt 40 säljarna.

Skivmässan komer grymt lägligt för mig då jag helt tappat apititen på mina skivor. I dag har jag till och med slängt på en av Kymbers, Judas Priest skivor, ok ok ok, det var typ den första jag lovar.... men ändå, skivvalet säger det mesta.

Inga kommentarer: