artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

torsdag 5 juni 2008

äntligen avslut

Jimmy som också heter Darelle och ett gäng andra namn är en av mina bättre vänner. Han var tjej innan men känner sig som inget annat än en femton årig kille så det är vad han är och verkar förbli. Inget mer med det. Han ser inte ut som något annat heller; liten, kort tanig, slät hy och någon form av skejt stil. Hans tjej rådumpade honom i dagarna så han mår inte för bra för det. Jag föreslog tacos och punkspelning. Vi ska mötas upp här snart och dra till Trash Bar där The Rats spelar under gratis bar timmen som Trash alltid har mellan åtta och nio varje kväll. Wellington Ladies Welfare League och World War IX spelar på Don Pedro's men jag fick även nys om en hemlig Black Lips spelning i Bushwick senare i natt. Får se vad plånboken och kvällen leder oss. Hursomhelst behövde Jimmy en bland CD med låtar som kan linda ett brustet hjärta och dra igång en jävligt rolig sommar (måste vara ösig och allsångsvänlig!) samt vara in yer face på hans puckade brud. Jag har haft en puckad kille, som tur är funkar skivan unisex.

COULDN'T CARE LESS

GINO - HAND CLAPPIN' TIME
DR. FEELGOOD - SHE'S A WIND UP
BUNKER HILL - THE GIRL CAN'T DANCE
THE MANIKINS - CROCODILES
THE BARRACUDAS - SUMMER FUN
MARVELETTES - I'LL KEEP ON HOLDING ON
THE SWANKS - GHOST TRAIN
JOHN FELICE & THE LOWDOWNS - DON'T BE TELLING ME
MASK MAN AND THE AGENTS - ROACHES
BOBBY ROBERTS - BIG SANDY
LIME SPIDERS - OUT OF CONTROL
BLACK LIPS - SEA OF BLASPEMY
UNDERDOGS - FRIDAY AT THE HIDEOUT
REGULATIONS - I'M GOING NOWHERE
THE WAILERS - LIVEWIRE
HITCH-HIKERS - DOG FIGHT
REPLACEMENTS - CARELESS
EDDIE HOLLAND - LEAVIN' HERE
GRODES -CRY A LITTLE LONGER
MARIO MOLINO - SHAKE PSYCHO
MC5 - BACK IN THE U.S.A
THE NOMADS - SHE PAYS THE RENT
RAY SMITH - BREAK UP
THE BRAKES - BLAME IT ON THE BRAKES
PLEASURE SEEKERS - WHAT A WAY TO DIE
THE DICTATORS - FASTER AND LOUDER

Ok, så låtar som She Pays The Rent och Break Up kanske inte riktigt passar textmässigt in i singel mentaliteten. Men jag blir i alla fall pepp av dom, så det får va.

Inga kommentarer: