artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

tisdag 3 juni 2008

FY FAN

Jag är sjuk och jag orkar ingenting. Diskade upp helgens disk och tvättade månadens tvätt men mer än så lär det knappast bli idag. Mår inget bra alls. Jättesjuk är jag och världens crybaby.

Kunde varit värre, man kunde ju haft ett jobb att gå till....

Förvisso har jag jobb men i och med att jag är min egen chef är det rätt lätt att sjukanmäla sig. Intervjuer till Human Being ligger o-redigerade. Gitarren känns orörd. Mitt bok-projekt har inte fått ett endast tecken på flera dagar. Jag behöver fortfarande boka ett tredje band till min Pub kväll i juni, men tror jag skiter i det och nöjer mig med två. Lådan med singlar jag köpt upp har jag ännu inte lyssnat igenom. Den senaste veckan har jag faktiskt bara lyssnat på Out Of Our Heads och The Magic Cube - en psych samling. Egentligen så snurrar samlingen mest men jag har Stones där just in case. Så fallet inte blir alldeles för likt Dick. En kille Billy berättade om. Dick var visst en kompis till hans kusin. De var väl i tonåren eller nått då kusinerna gick hem till Dick för att köpa skivor av honom. Dick sålde nämligen sin gedigna skivsamling, 50 cent styck skivan. Varför.... jo, han skulle bara äga en skiva.... Alexander "Skip" Spence - Oar.
Ni kanske fattar vad killen pysslade med...

Ikväll måste jag vara hipp och fräsh värdinna för nya festen Graveyard Boogie nere på Club Rehab. Det är fifties/sixties r'n'b tema ikväll. Mäktiga Phast Phreddie och söta DJ Shimmy gästar i DJ båset. Mycket Bo lär det bli. Phast Phreddie mejlade igår och skrev att han tänkt spela mest tidigt 60 tal, om det är OK, om det är vad som står på schemat eller om 50 tal passar bättre. Eller vill jag att han fokuserar på 40 tal....

...då vet man att man lirar med de tunga grabbarna.

Måste jag väl sätta Magic Cube åt sidan och gå igenom mina egna R'n'B singlar. Fy Fan vad det är synd om mig.

Inga kommentarer: