artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

lördag 14 juni 2008

LÖRDAGS NATTEN

aawwwhh för att jobba! har redan tröttnat...

Ikväll jobbar jag tills 1am. Efter det borde jag verkligen åka hem och sova. Ska jobba Söndags-brunchen på Le Gamin, och det där kräver fan utvilad energi. Förutom att krypa till kojs har jag dock, tyvärr måste jag säga, följande alternativ...

New York Night Train kör 60's soul stompin- dance party på ny-renoverade Glasslands Gallery i Williamsburg. Grym musik tills gryningen då alltså i en av stans fräckaste konstgallerier/spelställen. Dessutom är det sagt att Andy Animal ska vara där och döma danstävlingen. Min vän likväl som Stalkers sångare har inte haft det så lätt på senaste och blev skickad på "semester" av managementet (Cavehouse, samma som Jadewalkers). Han är tillbaks, hoppas han är "frisk" nu, och förblir så.

Plexi 3 och Big Fun spelar på Matchless Bar ikväll. Har förmodligen misssat spelningen, men ändå! Fan bra band.

Hullabaloo på Don Pedro's med b.l.a The Above på scen (på Pedro's startar allt sent). Charles Gaskins och DJ Shimmy väljer musiken.

Allt det här är i Brooklyn.

Det säkraste är nog att landa på EN Blue Moon hos Kymber då hon jobbar baren på ny renoverade International Bar ikväll. I East Village. Det har i alla fall regnat så mycket idag att tunnelbanan är avstängd och jaa... det blir ju trots allt billigare att dela taxin hem med sambon...

Inga kommentarer: