artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

tisdag 24 juni 2008

en av dom

Så här vin-slirig hemma i Vikingskull rummet (sovrum-replokal kombinerat, såklart... kontoret). Glor jag igenom lite Håkan Hellström grejer från senaste året. För Sent För Edelwiess spelningar jag såklart missat för att jag bor i New York. Jag har en så otroligt svag nerv för Håkan, och den har varit oundviklig sen jag först såg den där Känn Ingen Sorg För Mig GBG videon på Café Mozart i Borås (tror att det är en Sushi resturang nu) med Martin Nilson , tror jag.... Vi gick båda på högstadiet. Jag var nog på gränsen till gymnasie-elev. Det var sommaren i mellan. Martin glänsde över och sa något i stil med... jag vet inte vad det är men jag gillar den där killen på något sätt. Jag gillade det med och någonstans där såg jag väl varenda spelning och Håkan Hellström var världens viktigaste människa. Lika viktig är han knappast längre. Hade han dykt upp som nykomling nu hade jag inte brytt mig alls.

Hursomhelst, sprang på ett band från Stockholm på turné genom min stad, via myspacen, vilket ledde till en tex-mex middag på Benny's Burritos igår. Efter två skyhöga margaritas on the rocks satt vi på Manitoba's och öla där jag fick ur mig något om denna Håkan Hellström... P.A Högberg hade bara en sak att säga... asså, du är en av dom? ....

 ja ....

det är fan härligt att vara en av dom.

Inga kommentarer: