artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

tisdag 29 april 2008

Flängt som en idiot idag. Först diverse bankärenden och skit. Sen iväg till Norton vilket fan inte är för lätt. Att ta sig från Bushwick till Prospect Heights är lika med en mardröm. Påminde mig om att jag behöver skaffa en cykel fort som fan för det är inte långt. Bara det att det inte går några tåg (förutom mongo-linjen G) inom Brooklyn och i bussväg blir det lätt ett par byten.

Sorterade all bråte som ligger runt om i Norton lyan. Med andra ord, överblivna singlar från skivmässan i Allentown. Jag organiserade flitigt men i stora drag: 50's-Related, 60's (för tillfället garage, intrumentalt och pop, orginal och repros, Amerikanskt och Europa tillsammans), R'n'B-Related, Modern (70 och framåt), Norton & A-Bones och en låda med enbart Cameo-Parkway/Tamla-Motown grejer. Samt en Misc. låda med konstiga saker de flesta säkert aldrig lär se. Allt som såg skitgamalt, värdefullt och/eller signerat ut la jag åt sidan.

Vad ville jag säga med det här då...? JO! Anade odåd (som vanligt) när jag började mitt skift nere på klubben ikväll, men blev glatt överaskad. Första akten för kvällen var en ung tjej med tillhörande band. Hon heter Sami Akbari och låter lite som Hello Saferide. Och det var ju trevligt som fan. Dessutom hade klubben vett nog att anställa bra DJ's ikväll. Mycket north west grease.

Själv tänkte jag lyssna igenom de 20 tal singlar jag fick med mig. Sånt mina kära chefer inte behöver. Jag erbjöd mig att avlasta dom. Det var och är ett sant nöje och tog knappast emot det minsta. Skönt att livet leker igen.

För övrigt hade dom köpt med sig snorbra garage och r'n'r från Mexico då A-Bones var där och lirade för någon månad sedan. Ser redan fram emot morgondagen.

Inga kommentarer: