artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

fredag 25 april 2008

åtta NYC band...

L Magazine listade i senaste numret åtta NYC band man bara måste lyssna på. Ok, so, jag har inte hört - eller hört talas- om ett endaste band de listar. Taget på tidningens Village Voice aktiga approach (sugig hipp indie) samt beskrivningarna tror jag dock inte att jag behöver ägna en sekund åt deras hipster band.

Här kommer den riktiga listan...

The Rats
bästa bandet i New York sen Ramones? Kanske men förmodligen inte. Spelar roll när bandet är så bra och kompromisslösa som The Rats faktiskt är.

Puddin' Tang
Nytt från The Witnesses sprungna Oakley. Grymt rockigt men sött på samma gång. Funkar för mig. När kommer plattan?

Ex-Humans
Josh från Beat Beat Beat och Carbonas flyttade från Atlanta och dom banden för att starta denna grymma trio med Todd, gamla Star Spangles basisten och Jesse från Jock. De kör Sick on You med The Boys ibland och deras egna låtar låter väl ungifär som den låten.

Big Fun
Men åh det är ju så bra. Gamla Weekenders. Visst, vi gillar Baby Shakes, men Big Fun är den bästa sockersöta tjej-powerpopen som kommit från de här smutsiga krokarna på länge.

Des Roar
New Yorks svar på Reigning Sound?

Electric Shadows
Folk i stan säger att de är tröttna på Shadows. Att allt låter likt. Jag säger to hell with it för konceptet funkar varje gång. Vadå, Chucken eller? Fuck it och let it be. Electric Shadows rockar bra i vilket jävla fall som helst.

Clean Teens
Frontmannen Charles är lite av en svin. Andra gitarristen Dave likaså. Men bandet är fortfarande grymma. Så det här kommer verkligen från hjärtat för jag ville helst inte ha med dom på den här listan... Jacksonville grabbar plus Alessandra från Shop Fonts. Grym jävla garage.

Live Fast Die
Håller fortfarande helt otroligt bra. Borde väl ni veta, det var trots allt inte länge sen de spela runt om Svenska hem.

Dessutom berättade frontmannen Ethan att han och hans tjej (Erin från Big Fun) håller på att starta ett band bara dom två. Låter sjukt lovande...

Inga kommentarer: