artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

onsdag 16 april 2008

stil-ikons plagiat

I och med att jag jobbar på Rock Klubb, ser jag band varje kväll. Club Rehab (gamla Midway) på Ave B. 30 band i veckan - give and take. 98 % faller mig inte i smaken. The Antlers från Brooklyn har spelat varje onsdag i en månad. Bra när de låter Sonic Youth aktiga - inte bra när en av hipstersnubbarna spelar trumpet istället för gitarr. urgh.

Ikväll hade de dock med sig tre relativt intressanta men huvudsakligen ruskigt ojämna band, som support. Victor Victor Band från Phillie lät väl som ett sämre Jack White projekt. Younger Sister Band lät lovande till en början. Americana/Bluegrass stuk, lite Pete Seeger Sessions mysigt och safe. Lite för safe för min del. Vet inte alls hur jag ska beskriva Ghost Font. Gratis nöjesguiden L Magazine skrev: Ghost Font borrow a bit from the college bands of yesteryear. Jag tycker nog att de är bättre än så. Bitvis. Tyvärr spricker deras set någonstans runt mitten. Som alla andra.

Verkar ruggigt svårt för band idag att hålla hela vägen. De försöker väga upp det med snygga skor och tajta jeans. Trist att min kull kom att bli talanglösa stilikoner. Förr vart de talangfulla och stilikonernas orginal.

Btw. det sista bandet för kvällen var Vendetta Valentine. Någon bör verkligen göra något åt Spin Magazine musiken som förgiftar våra godhjärtade/renodlade sinnen. Just nu vill jag bara skjuta någon. Bandet lät väl som ett äktenskap mellan Kent och Fall Out Boy med The Killers som radhus-granne. Inte bra.

Inga kommentarer: