artwork: Avi Spivak

Om mig

Mitt foto
ingen renodlad musikblogg längre... livet livet livet livet och delar vi med oss äger alla allt!

onsdag 23 april 2008

folk omkring scenen # 2


Frank Wood. Nästan alla i New York vet vem Frank Wood. Hell, nästan alla i hela USA vet vem gubben är. Han är ökändhet personifierad. Gubben är givetvis helt out of control galen. Men liksom Tim Warren och några andra dönickar är han galen men seriös med det han gör och faktiskt ruggigt bra på det. Wood har kört sitt Frank Wood Promotions i 30 år nu. Han bokar och promotar band. När han har ont om deg gör han diverse mindre filmroller, åker som turnéledare eller jobbar dörren på några av de klubbar han arrar gig på. Kollar leg och så. Något han gör för mig när jag kör min Pub-klubb på Otto's Shrunken Head. Men han är inte dum, Frank Wood. Han får gubbar som Richard Lloyd att spela gratis varje söndag i två månader tillsammans med en massa punkkids. Han får kliva in och "styra upp saker" med New York Dolls samt vara ute och slarva hela nätterna med alla nya hippa rock'n'roll kids. Han berättade för mig i måndags att han aldrig blir wasted. Han kan ha menat full men rimligtvis även något annat. 52 år gammal men ser mer ut som 62. Gubben håller aldrig käft men man får ta honom för den han är. Räkna med att höra historien, den om Sylvain Sylvain, en sisådär två hundra ggr kvarten. I 180 graders hastighet. För övrigt har han ett helt merch-set åt sig själv. Frank Wood är mannen som gjorde bokaren till stjärnan i gamet. "Woodie-Hoddies", t-shirts, tygmärken och tygpåsar finns att konsumera om man önskar att gå på stan med Frank Woods nuna och namn synligt.

Men han är sjysst och gör ett bra jobb. Så tja, ta gubben för den han är. I vilket fall som helst lär ni stöta på honom om ni är i stan. Och heaven knows att ni kommer känna igen honom. Han ser precis ut som karikatyren ovan.

www.mrfwood.com
www.myspace.com/mrfwood

Inga kommentarer: